O kłopotach finansowych FC Barcelony wiadome jest nie od dziś. Duma Katalonii jednak od dawna wykorzystuje bardzo sprytne zagrania, by zyskiwać fundusze na rozwój i na powrót do swojej dawnej świetności. Wcześniejsza dźwignia finansowa pozwoliła jej sprowadzić do Hiszpanii Roberta Lewandowskiego i nie tylko. Dziś zaś dowiedzieliśmy się, że klub pozyskał nowego sponsora. Dodatkowe środki na konto pozyska zatem w bardziej tradycyjny sposób.
Kto został nowym sponsorem FC Barcelony?
Nowym sponsorem FC Barcelony ma zostać holenderski gigant branży technologicznej – firma Philips. Negocjacje z nim jednak jeszcze nie zostały zakończone – jeśli uda się je przeprowadzić dostatecznie szybko, możliwe jest zaangażowanie go w sponsoring jeszcze w tym sezonie. To zaś zasiliłoby konto FC Barcelony do czerwca o dodatkowe 2-3 miliony euro. Później umowa sponsorska miałaby jej przynosić zyski na pułapie 8-9 milionów euro za sezon.
Oczywiście umowa sponsorska to nie tylko pieniądze dla Dumy Katalonii. To również lokowanie logo Philips na klubowych koszulkach FC Barcelony. To pojawić się ma na rękawach klubowych koszulek. Dokładnie tam, gdzie niegdyś znajdowało się logo Beko. Teraz to miejsce jest puste, a same koszulki (poza logo Nike) ozdobione są wyłącznie logotypem Spotify.
To nie pierwszy kontakt firmy Philips ze światem sportu. Od początku jego istnienia firma ta wspiera PSV Eindhoven (który miał zresztą być klubem dla jej pracowników). Nie bez powodu jego obiekt nosi nazwę Philips Stadium.
- Sprawdź, gdzie oglądać mecze Barcelony za darmo.
Inne pomysły na finansowanie
Sam fakt pozyskania nowego sponsora nie oznacza, że Barcelona zaprzestanie poszukiwań dodatkowych źródeł finansowania. Okazuje się, że włodarze klubu przygotowali… nowe miejsce na strojach swoich piłkarzy, skrojone oczywiście z myślą o nowym sponsorze. Udostępnią mu miejsce na spodenkach, co ma im przynieść przychody w wysokości do 5 milionów eur na sezon.
Blaugrana wcześniej nie miała oznaczeń sponsorów na tej części garderoby. Nie oznacza to jednak, że jest to nowość na boiskach La Liga. Wcześniej na podobny ruch zdecydowały się bowiem Mallorca i Espanyol Barcelona.
Źródło: Gazeta-Lokalna.pl